Norrlandsoperan
Norrlandsoperan är ett regionalt och kommunalt ägt operahus i Umeå. Deras mål är att skapa utrymme för djärv scenkonst och ett modigare samhälle, med visionen att vara en plats där framtiden formas av många. Med sin nya varumärkesinriktning, ”Sveriges modigaste operahus”, behövde de en webbplats som speglar detta.

En modigare digital närvaro
Som ansvarig för projektet ledde jag arbetet med att skapa en uppdaterad visuell identitet och webbplats som speglar Norrlandsoperans varumärkesposition som ”Sveriges modigaste opera.” Genom workshops fick jag och mitt team insikter om målgrupp och kund, vilket lade grunden för en strategi där varje designelement – från färgpalett till typografi – förstärker operahusets modiga och innovativa karaktär.
Den nya webbplatsen är mer än en digital plattform – den förlänger och förstärker Norrlandsoperans identitet. Med en kombination av stark visuell design och smidig funktionalitet skapar den en inspirerande upplevelse som stärker operahusets position som Sveriges modigaste.




